Har ni ris i Sverige?

Igår fick jag en lektion i hur man lagar kimbab! Min lilla koreanska vän Jieson visade hur det skulle gå till med ris, grönsaker, tonfisk och alger. Arlette ville också ha men tycker inte om tonfisk... så i brist på annat så slängde vi in lite jordgubbar i ena kimbabrullen.
Det är inte helt enkelt vill jag lova och ni som följt bloggen ett tag vet hur seriösa koreanerna är när det gäller matlagningen. Jieson som är ungefär upp till naveln på mig stod bredvid och gav mig instruktioner som följdes av förolämpningar på spanska... och när det blev riktigt fel så slog hon till mig och skrek högt på koreanska. Samtidigt står Sunam bakom mig med armarna i kors och tittar strängt på hela processen.
Dock verkar dom inte ha blivit helt missnöjda för ni vi väl satt och åt så sa dom att jag nästan var korean numera.
Jag försöker mig på ett leende när Arlette ska ta bilder men helt ärligt så är jag livrädd och väntar bara på att bli piskad av någon av koreanerna.

Kommentarer
Postat av: Matildamamman

Ser gott ut! Du har väl memorerat receptet för det där vill jag ha när du kommer hem :D

2011-05-22 @ 12:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0