Koreansk middag

Idag när jag kom hem från skolan så hör jag hur koreanskan sitter inne på sitt rum och skriker. Tydligen är Yvette inne på skype med en av sina vänner för det lät som om det pågick ett mangakrig där inne. Skulle inte ha blivit förvånad om ett Hattori Hanzô svärd hade flugit ut genom dörren.

Som jag skrev tidigare så skulle en av Markus vänner laga mat åt oss ikväll. Men tydligen var det inte Markus vän och inte en, för klockan halv nio dundrar det in fyra koreaner och börjar röja i köket. Jag och Malin går efter ett tag in och frågar om de behöver hjälp. Som på en signal vänder sig alla fyra, exakt samtidigt om och spänner sina smala ögon i oss samtidigt som den största killen av dem säger åt oss att gå ut, för det är tydligen "topsckre" (läs: Top Secret). Så vi fick lomma tillbaka till vårt rum och plugga spanska verb.

Nu är klockan snart elva och vi har inte ätit sen lunchen klockan två. Jag börjar helt klart börjat ångra att vi inte åt Malins spenatsoppa klockan halv åtta, vilket var originalplanen. De har tagit upp båda kokplattorna som fungerar så vi kan inte laga egen mat... om jag inte visste att det fanns kackerlackor i lägenheten så skulle jag nog falla död till golvet av hunger.

Kommentarer
Postat av: ank

HAHA jag kan verkligen föreställa mig hur det mangakriget lät! Blev det gott tillslut då?

2011-02-10 @ 18:38:18
Postat av: Malin

Det smakade raggmunk med barbecue och majonäs! Sen kan du få göra en bedömning själv om du tycker det låter bra :P själv var vi så hungriga så det smakade toppen!

2011-02-12 @ 12:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0