Fredag den 13

I fredags firade vi Anabel med en enorm middag och utgång! Jag kämpade på med köttbullarna i flera timmar, medan koreanerna gjorde sina maträtter; algsoppa, kimbab, stekt ris och ägg. Det var ett jäkla sjå att få fram skedar knivar och mått till att göra köttbullarna för vart jag än öppnade skåp så ramlade det ut pinnar. "Herregud har ni inga skedar eller gafflar?!" Frågade jag medan stackars Sunam fiskat upp ännu ett par ätpinnar ur besticklådan.
Markus somnade i väntan på maten, men tillslut var vi färdiga och hade mat för ca 600 personer. Arlette gjorde salladen, vilket hon var mycket noga med att alla skulle veta. Jag åt tills jag dog, sen åt jag lite mer och sen efterrätt på det.
Jag är faktiskt stolt över min köttbullstillverkning för det var lättare än jag trodde och smakade riktigt bra. Sen att jag föredrog kimbaben (koreanska versionen av sushi) efter timmar i stekosen var kanske inte så konstigt.
Självklart glömde jag ta bild på tavlan jag gjort och brevet jag skrivit till Anabel, men hon blev jätteglad och sa massor med saker på koreanska och så jag hoppas det var positivt.
Ma Rike från Tyskland, en trött stekare och födelsedagsbarnet ute i Barrion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0