Listan innan jag åkte

Innan jag for så skrev jag en lista på saker som jag gissade på att jag skulle sakna när jag var här. Du har det snart gått 4 månader sen jag läste listan som ser ut såhär:


Saker jag kommer sakna exkl. familj och vänner:
1. Mammas mat
OFC! Min ömma moder lagar grym mat, undra om en lasagne håller att fraktas via posten?
2. Mjölk
Kan tänka mig att mjölken kommer smaka skumt och vara lite fetare än man är van vid.
3. Kranvatten
Så är det ju alltid när man är utomlands?
4. Lösviktsgodis
Sverige är ju det enda landet som har bra lösviktsgodis enligt min erfarenhet
5. Tvilla
Min söta, stånkande, gnällande, knorrande, growlande hund. Mitt hjärta brister!
6. Kudden
Efter många år av sovande och till puffande av kudden så är den helt perfekt. Bara av att se på det lilla mjuka mästerverket blir ögonlocken tunga och jag stupar i säng i minst 8 timmar.
7. Ensamheten
Jag trivs jättebra med att vara ensam, att bara få gå runt i sovshorts och ett linne hela dagen, äta choklad till frukost, rapa och se på TV eller läsa i några timmar. Men nu delar jag rum med Malin och delar lägenhet med X antal andra människor. Jag kommer aldrig vara helt ensam på 4 månader! Kommer väl måsta låsa in mig på toan och låtsasbajsa ngn timme då och då för att få en lugn stund.


Och såhär i efterhand så kan jag säga att jag känner mig själv ganska bra. Jag skulle nog kunna offra en tå för mammas lasagne eller lax med ett glas mjölk!
Att dricka kallt vatten ur kranen längtar jag verkligen efter! Är det äckligt att göra det redan på flygplatsen när jag kommer till Arlanda, eller ska jag vänta tills jag är hemma?
Lösviktsgodiset saknar jag inte alls faktiskt, Mamma skickade mig en påse och Johanna hade med sig en påse när hon kom, men jag har inte alls suktat efter det!
Tvilla....auuuhhwww!! Första tiden saknade jag henne så mkt att jag drömde om henne varje natt... är det sjukt att se mest fram emot att träffa henne?
Självklart saknar jag min kudde! Jag har ingen kudde alls nu, det är bara lite hårdpackad bomull inlindat i en tygbit.
Hahah ja nog har jag saknat att vara ensam, ska bli skönt att komma hem till tystnaden och få vara ifred om jag vill det! Jag blir lite smått galen då jag alltid är folk omkring mig! Wahahaha!!!! *rullar med ögonen*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0