Vi har fått en diskmaskin!

Helt fantastiskt! I söndags kom det en tjej från Slovakien hit. Hon är jättegullig och det känns roligt att lägenheten är full igen. Något som vi däremot har märkt av är att tjejen inte gör annat än att diska, och då menar vi inte bara sin egen disk, utan allas! Det är jättebekvämt att hon gör det, men jag får verkligen skuldkänslor över det, för hon ska ju inte ta hand om vår disk!
Jag diskar alltid min egen tallrik direkt när jag ätit, men själva kastrullerna brukar vi lämna en stund, speciellt under tiden vi äter. Det kan man inte göra nu, för då när man kommer in i köket igen så kvittrar slovakiskan "hola!" medan hon ställer in den sista nydiskade kastrullen i skåpet.
Eller som imorse, jag bredde färskost på mackan men var tvungen att avbryta mackskapandet för att gå på toaletten (ursäkta över detta eviga skrivande av toalettvanor men det är en stor del av våra liv), när jag kommer ut så ligger kniven skinande ren i diskstället. Jag kan sätta 10€ på att hon fortfarande låg och sov... men hon kanske vaknade av ljudet; en skitig kniv mot diskbänken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0