I lördags

Lite bilder från lördags! Som vi skrivit så många gånger var det karneval i helgen. Vi klädde inte ut oss så mycket, dels för att vi inte riktigt förstod att det var seriöst (jag menar, skulle någon säga att ALLA i Umeå skulle klä ut sig under en helg så skulle på sin höjd 12 pers göra det... ) och dels för att vi fick veta det dagen innan och inte hade tid.
Markus och jag i lägenheten innan utgång
Malin och jag med våra masker som vi hittade i en liten smyckesbutik för 20kr st
Söta Anabel som vi hänger med rätt mycket nu för tiden. Hon kan inte engelska så det är perfekt att öva spanska och teckenspråk.
Några steg ifrån att  komma ut på La Rambla. Festgatan här i Alicante. Det här som den största delen av festivalen höll till och ALLA hade mer eller mindre avancerade utklädnader. Vi såg allt; barn i stålmannendräkten, hela gänget från Alice i Underlandet och Rödluvan, en vandrande Macbook, skrämmande bra kopior av Mega Mind, ett stekt ägg, 78 olika sorters transor, gamlingar som stödde sig på käpp och var sminkade som Kiss och David Bowie.
En av 7 pratglada nunnor som satt vid bordet bredvid
Hela gänget, minus fotografen Anabel
Utanför 3 pintas
I väntan på att Malin gick på toa på Havana, så tog jag och Anabel över dansgolvet
La Rambla och en bar mitt i gatan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0