Spansk Parkering

När jag klev upp i lördagsmorse och ställde mig på balkongen för att känna lite på vädret fick jag syn på denna bil som hölls på parkeras. När jag kom ut stog den på snedden med baken in mellan bilarna och och vilken annan människa som helst hade slagits av tanken "jag får faktiskt inte plats här". Men det här var en spanjor. Så chauffören gör vad som känns som hundratals rattsnurr för att milimeter för milimeter få in bilen så den står rakt. Enda problemet är att varje gång hjulen vrids så gnisslar det av metall som gnuggas mot varandra, inte bara från en bil utan från båda bilarna. Folk runt omkring börjar reagera på ljuden och kollar konstigt. När en kvinna går förbi vevar föraren ner rutan och dom börjar diskutera. Diskussionen slutar med att kvinnan som höll på gå förbi gå och kolla avståndet och hur det ser ut fram och bak på bilen och ger sedan tummen upp, nickar och fortsätter gå vidare. Troligen var även det en spanjor. När parkeringen är färdig så tar den svarta bilen i dom båda gråa bilarna, mest i den främre dock. Den grå bilen bakom är totalt fastparkerad och troligen har även alla tre bilarna seriösa lackskador.


 



Kommentarer
Postat av: kallekingen

Det skulle kunna bli kul att ställa ut några försåtsminerade bilar på gatorna i Spanien.Alltså inga dödliga mineringar utan såna som spränger bort stötfångarna vid beröring och lär packet att inte skada sina medmänniskors bilar.Fixa det och dokumentera på film så kommer din pappa att bli mycket stolt.

2011-03-22 @ 08:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0