En lista

Här sitter vi i soffan efter en runda på stan: datorväska, linskopp och mascara är fixat! Solen skiner som aldrig förr.. eller iaf som den inte har gjort på över en vecka. Tänkte hur som helst skriva en liten lista på olikheter som vi har lärt oss den senaste tiden:

1. I Spanien och Tyskland (kanske även fler länder?) har man förlovningsringen på höger hand istället för vänster, har aldrig tänkt på det tidigare, man tar som för givet att det är lika i hela världen?

2. I Rumänien är den HÄR låten jättepopulär. Killen som sjunger var förut med i det HÄR bandet. Jag tycker det är .... väldigt skrämmande. Lyssna och titta på hela videon på den första låten jag länkade så förstår ni

3. Eftersom man inte uttalar H i Spanien så skriver man "jejeje" eller "jajaja" istället för "Hahaha" när man skrattar. Jag har läst det förut men inte fattat att det är skratt.... betyder det att de spanjorer jag skrivit med på FB tror jag gör långt utdragna aaaa-ljud när jag egentligen skrattar?

4. När någon fyller år i Holland så gratulerar man deras närmaste. Det lärde vi oss idag när Iris kom till skolan och var jätteupprörd över att ingen i hennes värdfamilj hade grattat henne när hennes rumskompis fyllde år. Ex, om Malin fyller år så ska jag och hennes familj få gratulationerna; "Grattis för Malin" typ. Jag frågade Iris om det var så att hennes FB-vägg var fylld med gratulationer när hennes syrra fyllde år. Men tydligen funkade det inte så.
Trots att jag är lite förvirrad över det här så låter det inte helt ologiskt...

Kommentarer
Postat av: angelica

HAHA rumanier har inte bra smak! Jag har aldrig sett en kille dansa så fult..

2011-03-17 @ 19:18:46
Postat av: Matilda

Hahaha men erkänn att den sätter sig lite på huvudet, det där klickandet och "chica bomb!?!" ;)

2011-03-17 @ 20:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0