En holländare

Förra veckan anlände en holländare hit, jag skrev om henne här. Hon är väldigt trevlig och glad men aldrig i mitt liv har jag hört en människa kissa så högt. Första kvällen trodde vi att vi hört fel och att hon kanske hällde ut någonting i toaletten, men efter att ha delat hem en vecka så har vi konstaterat att hon tömmer blåsan. Om jag sitter på rummet med öppen dörr, så hör jag henne kissa trots att dörren är stängd till badrummet längst bort i korridoren. Det är väldigt fascinerande måste jag säga och styrkan i hennes stråle har gett upphov till uttrycket "göra en Holländare".

Men det är väldigt viktigt att inte missbruka det här uttrycket, som t ex när man ska göra nummer två eller bara är lite kissnödig. När man ska dra en Holländare så är man riktigt, riktigt kissnödig, så kissnödig att man måste kissa hårdare!
Som nu t ex, jag har hållt mig sedan klockan halv åtta imorse, jag måste verkligen dra en Holländare!

Kommentarer
Postat av: Mathi-pappan

KalleKingen! Är det inte dags att vi plockar hem ungdomarna nu? Det känns som som den information vi får på den här sidan är lite väl detaljerad i vissa avseenden medan vi inte får veta något om andra saker. Har du fått veta av någon eller läst någonstans hur studierna går?

2011-03-15 @ 10:46:10
Postat av: kallekingen

Håller fullständigt med. Jag väntar med spänning på att dom skall redovisa någon form av studieresultat och göra sina föräldrar omåttligt stolta.Det tycker jag vi har förtjänat efter dom olägenheter och gigantiska kostnader dom har orsakat under sin uppväxt.Deras toalettvanor intresserar mig inte det minsta.

2011-03-16 @ 08:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0