Mina örhängen

Idag hade jag på mig mina örhängen som jag bar på balen förra året. Jag köpte dem för ca 40kr på Ur&Penn. Jag är inte mycket för guld, men just de här örhängena tycker jag är jättefina! Det tycker vår lärare Manolo också. Idag på lektionen blev han alldeles till sig och började rycka i örhängena och en halvtimme senare ville han köpa dem av mig för 150kr. Jag skrattade mest bort det, för han är ofta väldigt oseriös och låtsas skapa situationer för att vi ska få öva (trodde det här var ett fall av köpslagning). Men efter rasten när han började prata om att han ville köpa dem till sin fru så började både jag och Malin misstänka att det var serious business going on... Det känns helkonstigt att en lärare försöker köpa saker av sina elever... men samtidigt så pratar vi om samma lärare som delar ut flyers från olika krogar och tittar snett på oss när vi inte är bakis på tosdagsmornarna.

Hur som helst, jag tänkte hoppa in i duschen nu. Ikväll är det carneval i Alicante, Malin och jag har köpt glittriga masker att ha på oss imorgon och ikväll ska vi ut och titta på paraden med vännerna från skolan!

Kommentarer
Postat av: Matildamamman

Det var ett himla tjat om den där carnevalen! När får vi se några bilder!? Jag vill också ha carneval, nog för att det är House of Metal-festival i Umeå i helgen, men det är inte samma sak!

2011-03-05 @ 10:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0