Hur ska jag göra?

Lägger upp en till låt som spelas mycket här i Spanien, man kan inte gå in i en enda klädbutik utan att den här låten dånar fram ur högtalarna så att klädgalgarna skallrar.
Kalle och Lina, Malins pappa och syster, har anlänt till Alicante. Malin är med dem på deras hotell och jag sitter här och äter kokt ägg till middag. Orkade inte göra någonting mer avancerat. 

Det känns både bra och dåligt med spanskan nu, jag har suttit kvar efter skolan flera timmar i tre dagar nu och renskrivit alla mina antecknar, så jag börjar äntligen få ordning på alla olika dåtidsformer, ord och talesätt. Men samtidigt känns det så omöjligt att få in det på ett naturligt sätt. Vet inte hur jag ska plugga för att jag sedan ska känna att jag kan använda det i vardagen.
Gregorio skällde ut mig idag för att jag inte träffat en spansk pojkvän än. Det är tydligen bästa träningen. De har överseende med Malin eftersom hon har Michael hemma i Sverige, men lärarna såg genuint upprörda ut när jag svarade nej. Självklart skulle det vara bra träning, men själva grunden till att träffa en kille är väl ändå att kunna prata med dem?
Så förutom det, har ni några tips på bra studieteknik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0