Hard Work Work

Det här är en spännande man! Han med mörkt hår som står med ryggen mot kameran och pratar med några troligen turister. Varje dag står han och bygger på sitt sandslott. Varenda dag börjar han från grunden och står där med linjal, vågmätare (en sån där med vatten och en luftbubbla - heter det vågmätare? Pappa??) och med penslar i olika storlekar för att kunna få perfekta, raka och släta linjer. Första veckorna vi gick förbi hade han bara lyckats med första våningen men nu börjar det arta sig. Även när vi gick dit på kvällen hade han bara kommit tre nivåer. Ändå gör han inget annat än att sitta där på huk och arbeta och då och då stega i väg några meter och liksom betrakta vad han åstakommit. Esther, våran tyska vän, sa att hon sett honom sitta bredvid det färdiga resultatet en sen kväll när hon promenerade förbi men det tror jag är en myt. Denna man tigger inte, han har ingen burk han vill att vi ska slänga pengar eller så vad jag sett utan han bygger upp samma slandslott från grunden varje dag, och varje morgon börjar han om från nytt. Om jag nånsin får se det färdiga resultatet lovar jag att återkomma med bildbevis!








Update: Med vågmätaremätare menade jag tydligen vattenpass. Vet inte riktigt var jag fick vågmätare i från eftersom det förhoppningsvis inte går vågor i vattenpasset. Tack pappa!


Kommentarer
Postat av: kallekingen

VATTENPASS för bövelen

2011-03-01 @ 21:45:01
Postat av: Anonym

Hej, hur går det för er där nere? Det verkar som om ni har det superbra! kram! :)

2011-03-02 @ 19:20:59
URL: http://jeaha.blogg.se/
Postat av: kallekingen

Malin jag tror att du låtsas att inte veta för att folk inte ska få veta att vår familj hör till arbetarklassen.Jag och mamma arbetar medans du och Lina har klass som vi betalar.

2011-03-02 @ 20:39:41
Postat av: Mathi-pappan

Du är i form i kväll, Kingen!

2011-03-02 @ 22:33:21
Postat av: Matilda

Jomenvisst Kalle! "Pappa betalar" är slagorden här nere medan Malin vaskar sin piña colada yoghurt från balkongen.

2011-03-03 @ 14:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0