Första inlägget

Om tre veckor åker Malin och jag till Alicante för att lära oss lite mer komplicerade fraser än "holla" och "qué?". Så vi tyckte det var dags att kicka igång den här bloggen och få skriva av oss lite nervositet. Planen är att vi ska bo där nere i 16 veckor för att studera och leva livet.
Den 5 februari går flyget. Det känns självklart jobbigt att lämna familj och vänner, men vi kommer få lite besök från Sverige under tiden, så vi kommer nog stå ut.


Enligt Google Maps är det såhär vår lägenhet ser ut. Jag och Malin kommer ha ett dubbelrum för oss själv, men dela resten av lägenheten tillsammans med några andra, antal, ålder, kön eller nationalitet har vi ingen aning om. Däremot vet vi att vår hyresvärdinna heter Dolores, en kvinna med det namnet kan ju omöjligt vara otrevlig?
Fast...bara för att jag skrev sådär så kommer hon väl vara djävulens avkomma.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hoppas ni får sjukt kul! Det ni gör låter som en sådan grej jag skulle vilja göra :)

2011-01-23 @ 17:04:21
URL: http://malintva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0