Las Fallas

Nästan lika fantastiskt som frimärkshimmelriket som Matilda nämnde härnere är detta:
http://www.google.com/images?um=1&hl=sv&client=safari&rls=en&biw=1280&bih=621&tbs=isch%3A1&sa=1&q=las+fallas+festival&aq=f&aqi=&aql=&oq=
Nu blev det en hel länk här för jag visste inte vilken av bilderna jag skulle välja, alla ser ju helt fantastiska ut. Las fallas festival står det iallafall att den heter och det är en festival där man bygger upp gigantiska papier maché-figurer, låter dom visas genom staden för att sedan bränna upp alla utom den som framröstas som vinnare.
Galna spanjorer med sina galna festivaler! Så mycket jobb för att sedan tända eld på allt... Eller som tomatfestivalen? Där dom kastar tomater över hela staden, ett gigantiskt matkrig med övermogna tomater. Säkert asroligt, men vad mycket jobb.. städa upp efter kastade tomater och bränt papper.. går deras skattepengar till sådant eller betalar sponsorer och sånt allt inkulsive gatstädning? Aja, städningen får dom sköta själva. Sjävla brännandet sker natten mellan 19-20 mars i Valencia vilken inte allför lång från Alicante, perfekt för oss!


Söt bild från Matildas student. Lika glada som alltid!



Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag finner inte ord för hur mycket jag längtar till las fallas!

2011-01-26 @ 22:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0