me clean now

Som en vis man på ett flygplan en gång sa: Enough is enough!
Jag och Malin orkade inte leva i skiten längre, så igår tog vi tag med storstädning. Österrikarna och koreanen vi har bott med har ju helt slutat bry sig om att plocka undan efter sig, eller diska. De flyttade igår och de bryr sig ju inte om det ser ut som skit i hela lägenheten när de far, så vi fick ta hela smällen. Det var bara att gå iväg och köpa diskhandskar innan vi ens vågade närma oss diskberget eller toaletten. Jag som alltid tyckt vi haft väldigt ont om bestick hittade både knivar och gafflar för en hem armé när jag väl tagit mig igenom det första lagret av blötlagda matrester i diskhon.

Jag och Malin har alltså varit ensam hela helgen, då Markus bor på hotell med sin novia. Vi har utnyttjat vår ensamhet genom att sjunga för varandra, högt och falskt. Malin sjunger högt och jag falskt.

Våra top 3 favoriter just nu:
I will survive - Gloria Gaynor
Stand by me - Ben E. King
Waka Waka - Shakira
Det som fascinerade oss mest var att golvet i köket inte alls är i stenfärgad marmor utan är kritvitt om man gnuggar med moppen ett tag.
Österrikarna var ju helskumma typer, dom tvättade håret med öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0