Svettig glasstund

Sitter här lite halvensam i vardagsrummet. Malin pratar med Michael på skype och de andra är ute. Som en liten alla hjärtans dag present till mig själv så köpte jag glass. Bara för att jag är så fantastisk.
Köpte en smak som heter Turrón, det är tydligen någonting som är typiskt Spanien. Både Cornelia och Ivette har pratat om Turrón sen vi kom hit, så nu var det dags. Helt klart god glass, men jag föredrar nog cheesecake smak.

Planen var att springa ikväll, jag var verkligen jättetaggad! Men vi har slut på gas = inget varmvatten = ingen dusch = äckligt om man har varit ute och sprungit.
Så jag försöker sitta jättestilla och inte röra mig i håret så att jag inte svettas i onödan eller får skitigt hår. För om jag känner vår hyresvärd rätt så får vi mer gas tidigast i april.
Måste även tillägga att jag tycker jättesynd om Michael. Just nu sitter Malin och visar upp varenda sak hon har shoppat idag för honom i webcamen. Och som om inte det vore nog, så måste han gissa priset på sakerna innan hon avslöjar det riktiga priset. Och om han gissar lägre än vad saken faktiskt kostade...då blir hon sur.

Kommentarer
Postat av: kallekingen

Ni är så bortskämda så man baxnar när man hör det. När vi var unga var inte frågan huruvida det fanns varmt vatten eller inte.Vi fick vara glada om det fanns vatten överhuvudtaget och varmt vatten fanns bara i våra drömmar.Duscha skulle vi göra oavsett om det fanns vatten att tillgå eller inte.Vid högtidliga tillfällen och när det var kallare än -20 fick vi vara innomhus.Så sluta med erat gnäll och begränsa er korrespondans till enbart hyllningar och glädjeyttringar över era fantastiska föräldrar som skänkt er såna innehållsrika och glamorösa liv.

2011-02-15 @ 07:40:35
Postat av: The Dad

Fan Kingen! Det där var det finaste jag läst sedan pappa tvingade mig att läsa psalmboken, innan han slog den i huvedet på mig så att jag somnade för kvällen. På morgonen sedan så sköt han med ett hagelgevär ovanför skallen så att jag skulle vakna. Nu för tiden har ju ungarna väckarklockor, i deras dyra mobiler (som vi har köpt åt dem).

2011-02-15 @ 18:55:55
Postat av: MannenmytenlegendenMichael

Kan inte mer än att hålla med mathi, det är synd om mig. Men på grund av mina skills så lyckades jag gissa rätt på samtligga priser och höll malin nöjd och glad. :P

2011-02-15 @ 23:04:29
Postat av: Caroline

Har ni hört med lärarna? För när vi levde när nere så var det den engelsktalande manliga läraren, (Manolo?) som fyllde på gasen åt oss.



http://www.facebook.com/profile.php?id=100000657526791#!/photo.php?fbid=417037277307&set=o.5124742217&pid=4830148&id=722507307

2011-02-16 @ 12:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0