Morgonen

Morgonen började inge vidare. Efter ha sovit dåligt ännu en natt vaknade jag nu förkyld också men jag slet mig upp och vi gick till skolan. På vägen dit ser vi en stor, mörk man iklädd typ uteliggarkläder stå i en trappuppgång. Han slår till Matilda lite på armen i förbi farten med vi fortsätter gå. Jag går lite bakom dom andra eftersom trottoarerna är för trånga att gå i bredd på. Plötligt kommer han och springer efter och tar ett hårt tag i mina armar så jag står vänd mot honom sen vet jag inte vad han gör... Han håller i mig hårt samtidigt som han kramar mig och vad som känns som en vampyr som ska bita tag i min hals. Jag försöker slita loss honom men han är för stark. En av våra lägenhetskamrater vänder sig om och ser det hela och kommer mot oss och skriker "HEY HEEEEY!!!" och jag lyckas trycka iväg honom och springa tillbaka till gänget. Det hela varade ju bara några sekunder men var riktigt, riktigt obehagligt!
När vi sedan har varit i skolan, varit på rast vid ett café och är precis påväg in i dörren till skolan igen kommer samma man tillbaka och mumlar något obegripligt och försöker trycka oss mot väggen eller något, vet inte vad han höll på med. Vi lyckas få upp dörren och springa in iallafall och sekunden efter kom våran lärare som tog ett snack med honom.
INGEN bra start på dagen och jag hoppas vi slipper honom i framtiden!

Snart ska vi i alla fall dra ett stort gäng till köpcentret här i Alicante och förhoppningsvis hitta några fynd. Är i behov av att köpa lite varma kläder!


Kommentarer
Postat av: The Dad

Jag vill göra ett inlägg om min morgon! Det var 19,6 grader kallt i morse och lägg sedan till lite blåst på det... Jäklar vad kallt det var! Kan ni inte fota gubben så vi kan få en bild av hur vidrigt det var. SA JAG INTE TILL ER ATT JAG INTE KÄNDE MIG SÅ NÖJD ÖVER ATT SKICKA TVÅ BLONDA TJEJER TILL SPANIEN! Va, va, va????

2011-02-10 @ 20:40:52
Postat av: Matildamamman

Jag vill bara understryka föregående inlägg med att påpeka det otaktiska i denna typen av berättelser! En hönsig mamma som undertecknad, sätter ju morgonkaffet i vrångstrupen och börjar på ren relex att packa för att åka och hämta hem sina små gullefjun!!!

2011-02-12 @ 11:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0