Lite bättre

Jag & Esther

De flesta som jag pratat med på senaste tiden vet att jag har varit riktigt deppig pga att det har gått jättedåligt med spanskan. Jag ligger långt efter både Malin och Esther trots att vi går i samma klass. Men efter i helgen så känns det faktiskt lite roligare. Jag, Esther, Malin och Simen festade i lördags, tyvärr drog Malin hem efter förfesten, men vi andra for på en krog där Simens nyfunna spanska vänner var. För första gången fick jag verkligen prova på spanskan. Det var en riktigt rolig kväll (morgon?), alla var så snälla och hjälpte mig med spanskan och tack vare att några av grabbarna kunde engelska så kunde de förklara hur och varför man sa vissa saker. Klockan åtta på söndagmorgon kom jag hem till lägenheten efter en riktigt trevlig kväll.

Det, tillsammans med den här nya "intensiva" läraren, har gjort att jag fått en nytändning och känner att jag orkar kämpa igen. Det har inte riktigt lossnat än, men kanske att jag snart kan börja säga enklare saker utan att hjärnan kokar över..

Kommentarer
Postat av: kallekingen

Jag gillade inte riktigt det jag läste i det senaste inlägget.Hoppas att jag tolkade det fel.Man får ju intrycket att Malin gick hem själv sent på kvällen och det kanske är nåt ni skulle undvika ( läs:absolut inte skall göra )allihopa.I övrigt Skrindvägen 8 kl.06:40 -24 grader och absolut myggfritt

2011-02-22 @ 07:28:13
Postat av: Matilda

Självklart gick hon inte hem själv, jag följde henne tom in i lägenheten innan jag drog vidare :)

2011-02-22 @ 13:49:17
Postat av: kallekingen

Bra ,men vem följde dig då ? va va va

2011-02-22 @ 14:57:46
Postat av: Matilda

Esther följde med mig hem! :) Och vem följde med henne hem då? Jaa hon fick lov att gå hem själv...

2011-02-22 @ 18:52:28
Postat av: The Dad

Jag kan följa dig hem från jobbet i morgon, Kalle! Vi killar, vi tar hand om varandra!

2011-02-22 @ 21:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0