Lägenhetsrapport

Vår hyresvärd kom nyss hit för att ställa ut fällor till kackelackorna, det är ju i alla fall ett framsteg. Vi har även bett om ett extra element eftersom det är så svinigt kallt här i lägenheten. Tyvärr får vi inte det eftersom vi redan har ett, problemet är ju bara att Elisabeth och Cornelia har tagit det till sitt rum... Dom far om 1.5 vecka så vi får väl stå ut med det och ta det så fort dom åker.
Sådär flashigt klädd är jag på den korta sträckan från duschen och sängen.
Tjocka sportsockar, gympaskor och morgonrock.
Skulle jag gå med bara sockar eller (usch, hemska tanke!) barfota så skulle jag nog drabbas av kallbrand.

Sen en sak som gör mig riktigt besviken är att han inte kommer att fixa den trasiga ugnen vi har. Vi kan bara laga mat på de två minsta plattorna längst in på spisen... Nog fattar jag att han inte vill lägga ut pengar på en ny spis, men det är inte lätt att laga mat till två-tre personer (vi har gått ihop och gjort mat med Markus ibland) så som det är nu. Jag som hade sett framemot att ha grönsaker och potatis i ugn, göra gratänger, baka bröd och pizza  eller varma mackor.

Frågan är hur mycket vi kan kräva av honom? Vi har betalat för självhushåll...

Kommentarer
Postat av: rapunzel

Jag hoppas det går bra ändå trots att verkar vara alldeles för kallt för att det ska vara okeej. Tänk matilda, det är som dödens väg (?), man får blicka frammåt och tillsist ser man ljuset i tunneln. Åhh saknar dig massor, vi har inte gått på dödens väg på länge nu, kunde aldrig tänka mig att säga det men jag saknar tillochmed den vägen! :( Tror jag måste gå den vägen klockan 3 en natt nån gång bara för att. Hoppas allt är bra med er båda, och att ni klarar er utan fler mangakrig, kackerlackor, spanjorer som talar till era rumpor, och fler trasiga spisplattor! pussochkram!

Btw Matilda, har pratat med Siggen, är det bara att åka förbi er och hämta upp glömd dricka?:)

2011-02-10 @ 13:11:54
Postat av: Matilda

Men usch jag saknar dig också.. fast inte så mkt att jag saknar vägen som är början på evigheten... så illa hoppas jag aldrig att det blir för det är illa. Dödsvägen kan man inte sakna... men om du nån gång går den så får du ringa under tiden!

Hahah ja än så länge har vi klarat oss från det! Men man ska aldrig säga aldrig, snart kommer väl de två andra plattorna gå sönder ;)

puss på rumpan!

Yes, bara att åka förbi, det ska ligga i en lila påse... jag tror det ligger på golvet vid fåtöljerna :)

2011-02-10 @ 15:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0