14 februari

Idag är det alla hjärtans dag. Vår lärare sa att valentine's day "es muy importante" och det märks verkligen. På den korta vägen hem från skolan mötte vi flera killar som gick med stora blombuketter i händerna. Jag gillar faktiskt alla hjärtans dag, det känns nästan tabu att tycka om den 14 februari om man är singel. Men att det finns en dag där man visar lite extra att man tycker om personerna i sitt liv, kompisar, familj osv är fint. 


Ja ni ser ju, trots att det är siesta en vardag, så går det några och håller om varandra.


Alicante är verkligen en gullig stad på så sätt, varje kväll när vi är ute och går längs hamnen och stranden är det par i alla åldrar, allt från tonåringar till gamla finklädda gubbar och gummor som går armkrok eller hand i hand. De visar verkligen öppet hur mycket de tycker om varandra, inte alls som i Umeå där man knappt håller hand offentligt.
Jag kan tänka mig att när jag far ut och springer ikväll så kommer det vara extra många par att sicksacka emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0