Potatis

Jag måste bara skriva om när vi bjöd vår kära lägenhetskompis Markus på middag. Malin och jag kokade potatis och stekte kött. Till det tog vi brunsåsen och lingonsylten vi köpt på IKEA och dukade fram lite fint (så fint som det går med de får kökssakerna vi har) på bordet. I väntan på Markus som var i duschen så lägger vi upp potatisen på hans tallrik och börjar själva ta för oss av maten. Efter ett tag stegar han in i rummet och sätter sig. Sedan tittar han tyst på sin tallrik en stund innan han säger:

Markus: Och nu då?
Malin: Vadå?
Markus: Jaha, hur gör jag nu då?
Matilda: Det är ju bara att skala och börja äta?
Han petar lite på potatisen med fingret
Markus: Jag trodde ni sa att ni kunde laga mat?!
Matilda: Men va!? Vad menar du!? Vi kan laga mat!
Markus: Men hurdå, ska jag hämta potatisskalaren eller?
Malin: Men nej, använd kniv och gaffel!
Markus: Men hur gör jag då!?
Matilda: Menar du att du aldrig har skalat en kokt potatis?
Markus: Ja, man skalar den ju innan man kokar.
Malin: Sätt potatisen på gaffeln och skala med kniven.
Matilda: Men i skolan?! Har du aldrig skalat potatis i skolan? Eller hemma?!
Markus: Nej! Vem gör sånt!?

Det blir tyst i några minuter medan Markus drar av tunna strimmor av potatisskal med fingrarna. Han sneglar på oss som snart ätit upp halva portionen.
Markus: Hur lång tid tog det för er att skala era potatisar?
Matilda: Men herregud ge hit potatisen!
Jag hjälper Markus 21 år från Sverige att skala potatis för första gången i sitt liv.

Jag är fortfarande lite upprörd över att han aldrig skalat en potatis förut i sitt liv, men kan inte låta bli att skratta åt tanken på att om han skulle gått iväg och försökt skala potatisen med en potatisskalare

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahaha det där var sjukt roligt

2011-04-05 @ 18:05:58
Postat av: Britt-Marie

Hej Matilda, hoppas du har det bra....ser så ut iallafall, men akta dig för killar som inte kan skala potatis.

Kramis Britt-marie

2011-04-06 @ 13:56:17
Postat av: !!!

alltså HOLA! ta med honom hem.

2011-05-19 @ 22:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0