Läget just nu

I helgen var jag ute med de här svenska brudarna och några andra kompisar från skolan. Det var en riktigt rolig kväll där jag fick chansen att tala spanska både en och tre gånger! Hela veckan och speciellt till helgen är det påskfirande som gäller. Som alltid när de gäller spanjorerna här i Alicante så görs inget halvhjärtat, varje kväll är det långa parader där de bär runt på enorma statyer av jesus, kvinnorna går klädda i svarta sorgekläder och folket köper palmblad som de viftar med lite här och var på gatorna.
Idag är det exakt en vecka till Johanna och Michael kommer. Jag kan knappt bärga mig! Det ska bli så roligt att få träffa Johanna igen!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Sköt om er och akta er för alla farligheter, ha en GLAD PÅSK

Kramisar till dig

2011-04-21 @ 14:16:40
Postat av: MannenmytenlegendenMichael

hmmm det står att "det ska bli roligt att träffa johanna" :P känner mig kanske lite bortglömd!! eyyyy!!

2011-04-22 @ 21:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0