Host

Så har far och syster min lämnat landet. Hade tänkt vänta med det här inlägget tills jag fått lite bilder från våran tid tillsammans här i Alicante men det tog sån tid så nu blir det ännu ett bildfritt inlägg! Bilderna kommer sen. För att sammanfatta den veckan kan jag säga att vi hade det bra, dom tyckte om staden och fick prova på tapas på Lizarran, riktig paella, sweet yoghurt-glassen samt promenera upp på Castillo de Santa Barbara och se hela Alicante. Är riktigt glad att dom kom hit och fick se mitt liv här samtidigt som det rådde bot på lite av min längtan efter svensk mat.. och dom med såklart. Hade önskat kaviar, wasaknäcke och pulversås (typ bea och brunsås, dom har inte sånt här!). Det sistnämnda gick pappa lös på, vi har nu en kasse med 56 påsar med diversesåser och mamma, den ängeln, skickade med 12 hemmabakade semelbröd och mandelmassa så vi kunde bjuda klassen och Manolo på riktiga, svenska semlor. Mycket uppskattat!

Där fick ni en snabb update. Om ni undrar vad vi håller på med nu ligger vi båda inför döden. Matilda har fått tillbaka sin sjukdom och jag har åkt på feber och ordentlig förkylning jag med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0