En fredag

Jag känner lite skuldkänslor över att sitta inne just nu, men jag orkar verkligen inte vara ute i värmen. Solen är så galet varm!

Men jag har haft en riktigt mysig dag faktiskt. Dagen började med några timmar i skolan, lite tomt utan Malin som skippade skolan och var med Lina och Kalle istället. Efter det så tog jag en promenad med Anabel och Simona. Vi träffade på Kalle som gömt sig för solen på ett café och sen tog vi en sväng förbi stranden där Malin och Lina solade.

Men vi som var klädda i jeans och T-shirt klarade inte av hettan på stranden och flydde in på smågatorna i jakt på mat. Vi hittade en otroligt mysig liten restaurang där jag åt pasta med sallad, räkor, pesto och sparris. Vi pratade på så gott det går med spanskan. Det är så roligt att prata med tjejerna eftersom de inte kan engelska utan vi är tvingade att öva spanskan tillsammans. Självklart blir det mycket teckenspråk och grammatiken skulle få Manolo att gråta av frustration, men det funkar bra och är mer avslappnat än i skolan.

Efter det tog jag farväl av Simona som åker hem idag innan jag gick hem och läste en stund innan jag somnade i vårt svala sovrum. Nu tänkte jag handla lite mat till ikväll och inatt tänkte jag bege mig ut och se vad barerna har att erbjuda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0